Kontakta oss
KONTAKTA OSS

Har du frågor eller önskar hjälp med något? Välkommen att kontakta oss via telefon eller maila till info@nordcotours.se

Telefonbokning i Sverige        09391908         (varje samtal kostar 20 SEK och debiteras direkt på telefonräkningen) 
Telefonbokning i Danmark      90991121         (Varje minut kostar 2,50 kr och debiteras direkt på telefonräkningen)

Mån-fre : 09:00-20:00
Lör-sön : 09:00-17:00 

Postadress: (OBS!!! Ej Butik)
Norden Travel Services/Nordcotours
Sveavägen 166, vån 14, SE-113 46 / Stockholm

VANLIGA FRÅGOR
Många fler detaljer rörande resan finns också att läsa under viktigt att veta på hemsidan.

Tillkommer någon avgift på biljetten om man bokar via callcentret och en återförsäljare ?

Nej, resan kostar lika mycket oavsett hur du väljer att boka.

Vilka betalningsregler gäller för bokad resa?
Anmälningsavgiften skall vara oss tillhanda inom en timme efter bokningstillfället. Om inte annat särskilt angivits ska slutbetalningen av inbokad resa vara oss tillhanda senast 21 dagar före avresa. I de fall avresan för bokad resa är inom 21 dagar skall hela resans pris betalas vid bokningstillfället

Hur betalar jag min resa ?
Du kan välja att betala med MasterCard eller Visa kort direkt online när du gör bokningen eller så kan du välja att betala via Resurs faktura med ett belopp efter 40-65 dagar senare beroende på brytningsdatum eller olika delbetalningar på 6 eller 12 månader.

Jag har betalat anmälningsavgiften och vill betala in hela slut beloppet – hur gör jag då?

Du kan logga in på ” mina sidor” och genomföra betalningen därifrån eller maila/ringa oss och informera att du behöver en betalningslänk på slutsumman. Tänk på att länken är av säkerhetsskäl endast giltig i 72 timmar och betalningen måste ske inom dess.

Hur fungerar avbeställningsskydd?
När du bokar din resa kan du lägga till ett avbeställningsskydd. Denna gäller i samband med sjukdom fram till avresan och tillsammans med ett läkarintyg.

Kan jag boka om min resa?

Våra kombinationsresor med flyg och hotell är inte av- eller ombokningsbara. Alla ändringar ses som en avbokning med gällande avbokningsregler och därefter görs en ny bokning. Notera att det kan finnas biljetter som bokas som en särskilld kampanj som innehåller ombokning men att detta då framgår på din biljett.

Jag har stavat fel på namnet på biljetten?

Det är mycket viktigt att ditt namn på flygbiljetten är korrekt stavat samt överensstämmer med ditt pass. Vid eventuella felaktigheter, vänligen kontakta oss omgående så vi har möjlighet att korrigera det som inte stämmer. Att korregera en felstavningen mer än 1 bokstav kostar 300 sek. 

Kan man byta person på biljetten och resa med någon annan ?
Önskar du byta resenär på biljetten kan detta göras mot en avgift av 500 SEK fram till 7 dagar före avresa. Namnändringar mindre än 7 dagar före avresa kostar 1000 SEK. Dock notera att är det samma dag som avresa kan vi inte garantera att namnändringen går att genomföra.

Hur gör jag om jag har Speciella behov i samband med min resa?
Har du behov för rullstol och assistans på flygplatserna så kontaktar du oss 3 dagar före avresa så lägger vi till detta i din bokning. För övriga medicinska frågor kontakta oss via mail. 

Behöver jag pass och visum?

Alla måste ha ett giltigt pass, även barn under 2år. Resenären ansvarar själv för att ha giltigt pass och resehandlingar. Passet ska vara giltigt minst 150 dagar efter inresa i Turkiet. Se mer om pass och visum under Viktigt att veta på hemsidan.

Vilka vaccinationer behöver jag?
Det är alltid du som resenär som har ansvar att i god tid kontakta en vaccinationscentral för att få aktuell information om vad som gäller för ditt resmål samt vilka åtgärder du måste vidta.

Är det säkert att resa dit jag vill boka min resa?
Vi följer alltid UD:s reserekommendationer och vi är hela tiden uppdaterade i vad som händer i landet generellt och i turistorterna. Läs mer om UD rekommendationer på deras hemsida.

När skall jag vara på flygplatsen för att checka in?
Incheckningen öppnar mellan 2-3 timmar före avgång och stänger ca en timme innan avgång och då måste incheckningen vara avklarad. Incheckningen sker vid manuella incheckningsdiskar och du måste ha biljetten utskriven.

Kan man köpa taxfree i förväg eller på flyget?
Det finns ingen taxfree försäljning via förbokning eller ombord utan man hänvisas till butikerna på flygplatserna. För resenärer som reser till Antalya finns möjligt att köpa taxfree vid ankomsten i Antalya i bagagehallen.

Kan man förboka mat och sittplatser på flyget ?
Det går inte att förboka sittplatser och mat ombord på Pegasus Airlines. Sittplatser ges i samband med check-in och det finns mat/snacks att köpa ombord på flyget

Vilka bagageregler gäller på flyget ?

Max tillåtet bagage på Pegasus Airlines är 20 kg för incheckat bagage samt ett handbagage med maxvikten 8 kg. Handbagage ingår kostnadsfritt medan incheckat bagage med en maxvikt av 20 kilo kostar 250 SEK . Detta gäller för samtliga passagerare över 2 år. Barnvagnar och rullstolar får fritt medtagas och ingår ej i bagagevikten. Sportutrustning som golfbagar kostar extra och ska förbokas. Reser du med annat flygbolag kan det finnas olika regler och ska framgå på din biljett.

Hur fungerar det med transfern på resemålet ?
Det ska framgå på biljetten om man köpt transfer. När ni fått ert bagage går ni ut och där väntar vår personal och visar till rätt buss. Bussarna går inom rimlig tid efter bagaget ankommit så ni har tid att i normal takt kan komma ut från passkontrollen och bagageupphämtning. Notera att vissa transfer kan ske utan att reseledaren är med i bussen men de ger alltid information på flygplatsen innan ni ska resa. Det är smidigt att boka transfer via oss då ni inte själv behöver hålla koll på ev tidtabellförändringar samt vi har erfarenhet från området att beräkna trafiken.

Kontakta oss
Meddelande

{{message}}

Förfrågan

{{inquiryWizard.Answers[inquiryWizard.Step].Question}}

  • {{option.Text}}
    • {{childOption.Text}}

±3 ±7 ±14